søndag 22. november 2015

Havet..

HAVET

Jeg elsker havet..selv om det har visst seg å både gi og ta.. 
Men slik er det med oss kystfolk som vokser opp i fjæra.. 
mens høststormer og vår-stormer lærer oss å heve stemma..
Uten havet fungerer vi dårlig. Det er ved havet vi får sjelefred. 
Det er ved havet vi føler oss heime..
~eva kristin~ 



Jeg lar tankene dra til havet,
og lar hele mitt sinn følge med. 
Mine sko tar jeg av ute ved havet,
bare tær mot en salig fred.




Sender sorgen mot horisonten,
der hvor verden en gang rundet av.
Den vil fanges så lett av horisonten,
mellom himmel og vide hav.




Får jeg låne denne stund ved havet,
får jeg hvile her som den jeg er.
Risse sannheten i sand,
skylles bort av saltet vann.




Alt som jeg vet finnes her og nå.


Tekst: "Ved havet" av Cecilie Larsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar