lørdag 21. november 2015

Vær positiv

Jeg tror det er viktig å tenke at det evig lykkelige, perfekte Nirvana, det eksisterer ikke. Når man innser dette, og slutter å panisk lete etter det, eller etter noe bedre enn det man har, så kan man raskere konsentrere seg om å leve med det livet man fikk utdelt. Og gjøre det beste ut av det. Da kan man raskere få senket kravene sine litt. Til det beste for både seg selv og andre. Dette er livet. Slik ble det. Take it or leave it. Og dessverre har vi sett en økning av de som velger det siste. Mitt motto, som jeg ønsker å dele, er: Take it and deal with it. Husk, man er ikke alene om å kjenne på at livet er hardt og uhåndterlig til tider. Det er mange som har måttet kjempe litt. Og klart det. 

Og de som deler ord, kan hjelpe så mange. Derfor deler jeg ord. Om utfordringer, erfaringer. Fordi jeg mener det er viktig å dele av oss selv, fordi jeg vet at der er mange der ute som kjenner seg igjen i mye av det jeg skriver og som finner noe oppløftende i det. Å dele omtanke og positivitet i ord, er alltid viktig syns jeg. For ord har makt, det vet vi jo. I både positiv og negativ retning. Man kan løfte noen med ord, og man kan tråkke noen ned, med ord. Noen syke sjeler vil bruke ordet til å fremheve seg selv, eller knuse noen i en personlig vendetta. Så ja, ord kan virkelig ødelegge mye også. Og ryktet følger en til grava dessverre. 

Nettet viser jo godt en del av denne økende trenden med netthets. Det er ikke som før, når man måtte komme på døra og kjefte deg huda full om en hadde noe usnakka. Nei nå kan man melde rundt til alle og enhver og fortelle dritt om et menneske. Dårlig oppdratte, utspekulerte, bitre mennesker bruker nettet for alt det er verd. Men karma står bak døra og venter. Det glemmer mange å tenke på. 

Da foretrekker jeg å være positiv, og holde meg til positive mennesker. Tenk bare på alt det positive ord kan avle. Jeg nevner i fleng: personlig vekst, et varmt hjerte, («is-smelting»),engasjement, optimisme, visdom, motivasjon, omsorg, kjærlighet, kreativitet, humor, spiritualitet, overskudd og mye mer, følger i stien av positive ord og gode tilbakemeldinger fra andre. Så der har du det! Minst 12 gode grunner til å spre gode ord til hverandre! Prøv det du også da! Ha en fin kveld.

Eva Martinsdatter Svinø Blomvik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar