søndag 22. november 2015

Ka e du redd for?




KA E DU REDD FOR? FRYKTE DU LIVET SKA VÆRE FOR LETT? En sang til stor inspirasjon..

Hvor mye tid og energi bruker du på å være redd eller bekymre deg over ting som bare kanskje kommer til å skje? Sønnen som kjører i grøfta, alkoholforbruket hos et familiemedlem, frykten for å miste flere i dødsfall, frykten for å bli misforstått eller latterliggjort..Frykten for å møte ondskap i mennesker..Frykten for å ha sagt eller gjort noe feil..Frykten for å bli tråkket på fordi du står for det du mener.. Tenk på all tid og energi du bruker på å gruble på disse fryktene.."Ka e du redd for? Frykte du livet ska være for lett? At gleda ikke varer evig?"

Hvem har ikke dette lille barnet i seg som er redd for å bli avvist og ikke verdsatt. Men mange bruker så mye tid og ressurser på å bli likt at de glemmer å leve etter sin egen overbevisning og de glemmer å utvikle sin egen personlighet. De forsvinner egentlig…Man mister seg selv fordi man bruker så mye tid på å etterligne andre som synes virke sterkere og selvsikrere..


JA HVA SÅ OM DU TRÅKKER FEIL? Verden går ikke under. DU bestemmer hvem du vil være, hva du vil være, hvordan du vil være og hvordan livet ditt skal være. Bare DU. Du er den som kontrollerer dine følelser. Du kan ikke kontrollere hva andre tenker, mener eller gjør av handlinger, selv om mange prøver å gjøre nettopp det..Men du kan kontrollere deg selv. Og hva så om lykka ikke varer evig?! Hva så? Skap den selv. På nytt og på nytt..


Ikke lev i fortiden eller fremtiden..Lev her og nå. Og nyt den lykka du har her i dag. Ta imot alt det fantastiske livet har å by på av muligheter og GLEDER! Gjør det som gjør deg glad! Gjør det som får sjelen din til å skinne.. Vær en stjerne! For deg selv først og fremst, og slik også for andre.


Jeg vil helst ikke bruke tiden og tankene mine på å bekymre meg over ting som  kanskje ikke kommer til å skje. Det som skjer, det skjer. Og man kommer seg ut av det meste. Det høres kanskje merkelig ut, men traumer og tragedier som du opplever kan gi personlig vekst også, og lærdom som andre vanskelig kan skaffe seg. Mange opplever å bli sterkere av det, man får bedre forståelse for andre mennesker og man ser livet på en litt annen måte, det er min erfaring. Og er ikke det en bra ting?


Så, jeg har begravelse i dag.. Jeg begraver tanker som ikke hjelper meg. Redsler, bekymringer og dårlig selvtillit.  Jeg begraver alle de som drar meg ned istedenfor å løfte meg. De er i dag død og begravet. Så får jeg bare håpe de ikke står opp fra de døde...


Hvilke bekymringer eller redsler skal du begrave i dag?


Ha en fin ny uke!


~Eva Kristin~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar