torsdag 19. november 2015

Ta kontroll over ditt liv..


Enda et skriv jeg har skrevet på facebook som jeg syns fortjener en plass på denne nye bloggen min her. 

Erfaringer er noe dritt..Og det er ikke alltid at livserfaringene er så forferdelig behjelpelige til tider heller.. man kan til tross for å ha vært ute noen stormer, til tross for at man har blitt en ganske god menneskekjenner, oppleve å trampe i klaveret, en og annen gang..enda man burde visst bedre..Hvorfor lyttet jeg ikke til intuisjonen? Hva er det jeg skal lære av dette? Eller er det jeg som skal lære andre noe? Var det ment to be?

Alle ønsker å menge seg med de som er lik en selv..som mener at samhold og vennskap skal være uten misunnelser, løgner og bakholds-angrep..Men av og til ignorerer man magefølelsen, og tenker at nå skal man ikke forhåndsdømme noen.. big mistake! Å være menneske-kjenner krever mye av en.. årvåkenhet, blant annet..Og det krever at man lytter til magefølelsen.. den lyver aldri.. ignorer den, og du blir garantert ført bak lyset eller ledet på feil veier!

De siste årene har jeg lært mye om meg selv og om mennesker..og jeg opplevde en periode at min styrke og stolthet var på gyngende grunn..Jeg kom til et punkt hvor jeg sto utenfor meg selv og observerte hvordan jeg blindt valgte å stole på mennesker med dårlige intensjoner..Hvorfor gjorde jeg det? Hva skulle jeg lære?


Det jeg vet i dag, er at man blir fange i egen kropp når man tillater andre å ødelegge en..og du gir fra deg troen på deg selv og selvbildet ditt, fint dandert på et sølvfat til fienden..og da har du jaggu ikke mye igjen..Og hatet som kommer i kjølevannet bringer bare elendighet med seg..det er som å drikke gift og tro at fienden dør av det..når sannheten er at det er du selv som blir forgiftet..

Jeg har lært meg å stole mer på det jeg senser som menneskekjenner Og viktigst av alt: Jeg bruker ikke lenger en eneste kalori på å tenke på visne, råtne blad på livets tre!!..

Jeg unngår bevisst de som jeg ser behandler andre med hån for de minste bagateller.. for de vil gjøre det samme mot meg en gang..jeg unngår de som tråkker på andre for å opphøye seg selv..for de vil gjøre det samme mot meg en gang..jeg unngår bevisst de som tror de alltid har rett.. jeg unngår bevisst de som ikke respekterer andre sine meninger og tanker og håner dem for det ..samme vei går de som lyver om andre..som misforstår med vilje for å lage drama eller for å være tøff i trynet..for de vil gjøre det samme mot meg en gang..

Og de som ikke anser meg som en på deres nivå, synes jeg egentlig bare synd i...

Men Livets skole slutter aldri..livet har fortsatt sine fallgruver..noen mennesker må man holde seg unna! De som suger all energi fra deg og de som forgifter deg med skitprat eller håner deg så snart de får en sjanse! Distanser deg fra slike i ditt liv..før du blir farget av dem og før du begynner å oppføre deg like bedritent sjøl! Vær årvåken..og stol mest på deg selv..

Bygg murer om du må.. Det kan ofte være nødvendig.. men våg også å riv litt murer innimellom, det går nok bra, så lenge du lar bærebjelkene stå.. Se din egen verdi! Og ta styring over deg selv. Ta makten tilbake! Og la ingen få krenke deg uten å få passet sitt påskrevet! Karma vil forøvrig ta seg av de dårlige menneskene, det har ihvertfall vi gledelig vært vitne til! Vær ellers snill mot andre i din nærhet, for du vet ingenting om veien de har gått..

Eva Martinsdatter Svinø

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar