torsdag 4. februar 2016

Gi deg selv tid..



TID

Det er en tid for alt, sies det.. Det er en tid for å leve og en tid for å dø. Noen av oss fikk mindre tid enn andre, de rakk aldri alt de skulle gjøre.. For brått stoppet klokken i dette livet og man dro over til det neste uten å helt fullføre. Derfor mener jeg at tiden bør fylles med verdier. Den bør utnyttes meningsfyllt. Det er viktig å huske på at hver dag kan være vår siste. For vi er faktisk dødelige. Rett som du går der, så ligger du der! Den bevisstheten bør være drivkraft nok til å leve meningsfyllt! 



Jeg forsøker å fylle livet mitt med de gode tingene, ikke nødvendigvis de fra øverste hylle..mye godt kommer fra middelmådige kår..Slik handler jeg utfra slik livet ble lagt til for meg. Vi har alltid noe å være takknemlig for. For meg er det viktig å ikke bruke tid på unødvendigheter, det har jeg ikke tid til. Og mennesker som utnytter, er falske, nedlatende og bedrevitere er UT for meg..De som snakker andre ned, som ikke respekterer deg, anerkjenner deg, er null verd for meg. De er bare et skall uten sjel..Og jeg trenger ikke skall..De som ikke lytter blir også ekskludert av meg..For de som ikke lytter, de ser deg heller ikke som det mennesket du er. De ser bare seg selv! Bruk tiden på det som gir deg noe, på det som er ekte og de menneskene som er ekte..Det er mitt råd, et råd jeg faktisk syns er veldig bra! 



Tid er alfa omega. Alt består av tid. Tid til deg selv, tid til familien, tid til å gjøre det du er flink til, tid til å gjøre det du er nødt til, tid til å drømme og kanskje til å realisere drømmene, tid til å reise, og tid til å lytte... Å lytte er viktig. Både det å lytte til seg selv, og å lytte til andre..Å lytte til seg selv og sin indre stemme er kanskje viktigst av alt..For hjertet lyver aldri..Det er i hjertet du finner svarene du trenger..Dersom du lytter godt nok..



Tid til takknemlighet..Det er viktig å finne..For det skaper balanse i deg..Du vil føle deg så mye bedre når du lærer å være takknemlig over de små ting..Man får bedre helse av det, sier de lærde..Derfor må vi øve på å være takknemlig..Skriv ned noen linjer hver kveld. Det er slett ikke vanskelig. Hvis du tenker deg om så er det utrolig mange små ting man kan lære seg å være takknemlig for. Det kan være lyden av fuglekvitter i hagen eller lyden av bølger fra havet..Kjenn på den takknemligheten. Og tenk på hvor forferdelig det ville være å bli frarøvet den lille gleden..



Jeg kjenner på takknemligheten over mye.. Det å kunne ha gode dager..Det å kunne bo så vakkert til, her ved havet som jeg elsker..Det er en av mine gleder..Gleden ved å kunne uttrykke meg fritt er en annen..Gleden ved å ha mot og vilje..Og styrke. Takknemlighet over min skaperglede..Takknemlighet over å ha akkurat nok midler til å overleve uten overflod, slik at jeg gleder meg desto større over det jeg kjøper. Takknemlighet over å kunne evne å være et godt medmenneske og ha et godt hjerte, tross all styggedom man møter gjennom livet..Takknemlighet over barna som er friske og flotte. Alle disse små ting i livet som faktisk er store og viktige og alle de store tingene som former oss..



Det er så utrolig viktig å gi seg selv litt mer tid.. Tid til å leve..Tid til å nyte. Tid til å dele..Tid til å dele av seg selv. 

Carpe diem. Memento Mori - Lev livet! Husk at du er dødelig! 



~ Eva Kristin ~


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar